בהוראת המתמטיקה עומדות בפני צוות המתמטיקה בחטיבה שלוש מטרות על:
- הקניית מיומנות של סדר משני היבטים – סדר פיסי וסדר במחשבה.
- הקניית מיומנות של דיוק בפרטים, דיוק בהתבטאות, דיוק בתשובות, דיוק בעמידה בזמנים.
- הדרך הקצרה והיעילה ביותר להגיע למטרה. הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה הסופית.
אנחנו בחטיבת אפק מרבים לתת דגש לדרכי חשיבה, דרכי עבודה ודרכי שיח האופייניים למתמטיקה תוך שילוב מושכל של שלושת התחומים המתמטיים (מספרי, אלגברי וגיאומטרי) על פי שיקול דעתם של המורים. אמצעים אלה יכולים לכלול המחשות שונות (קיפולי נייר, דגמים, תמונות ועוד). כמו כן, משתמשים בכלים הטכנולוגיים השונים להוראת הנושאים המתאימים. השנה הוספנו משחוק כאסטרטגית הוראה להתגברות על חסמים אישיים וכלליים. זה בא לידי ביטוי כמעט בכל נושא וכך זה מפיג את המתח ומביא עניין ומאפשר הוראה מגוונת וכיפית יותר לתלמיד ולמורה.
בשנה החולפת החל פרויקט ה”משחוק” בתחום המתמטיקה. מתוך ההבנה שפעמים רבות התלמידים בכתות המתמטיקה הם בעלי רמות שונות וצרכים שונים, הוכנס כלי ה”משחוק” כמענה ללמידה מותאמת אישית. התלמידים לומדים ומתרגלים נושאים שונים בצורה חווייתית של משחק מתמטי, דבר אשר פורץ מחסומים מחשבתיים ומביא להבנה והפנמה טובה יותר של החומר הנלמד. בנוסף, הכלי מאפשר התגברות על חרדות ממתמטיקה וחסמים פסיכולוגיים נוספים המעכבים למידה.
פרויקט ה”משחוק” הוא יוזמה של מורים מצוות המתמטיקה בשיתוף פעולה עם תכנית “חותם” המכשירה ומלווה מורים ו”קרן-טראמפ” המעודדים את לימודי המתמטיקה.
בשנה החולפת הפרויקט התמקד בשכבת ז’ והוא עתיד להתרחב לשכבות נוספת ולתחומי דעת נוספים.
******
לכניסה לאתר המתמטיקה לחצו כאן
******